Perşembe, Nisan 05, 2007

MISRI- NİYAZİ

Dermân arardım derdimeDerdim bana dermân imiş.
Burhân arardım kendimeAslım bana burhân imiş.
Sağım solum gözler idimDost yüzünü görsem deyü

Taşralarda arar idimOl cân içinde cân imiş.

Öyle sanırdın ayrıyımDost gayrıdır ben gayrıyım
Benden görüp işiteniBildim ki o cânan imiş.
Savm u selât u hacc ileSanma biter zâhid işinİnsân-ı
kâmil olmağaLâzım olan irfan imiş.

Kandan gelir yolun seninYa nereye vârır menzilin
Nerden gelip gittiğiniAnlamayan hayvân imiş
.Mürşid gerektir bildireHakk’a sana hakk-al-yakîn
Mürşidlî olmayanlarınBildikleri günam imiş
.

Her mürşide verme gönül
Yolunu sarpa uğratır
Mürşidi kâmil olanınGayet yolu âsan imiş.
İşit Niyâzî’nin sözünGizlemez aslâ Hak yüzün
Hak’dan ıyan bir nesne yokGözsüzlere pinhan imiş.

3 yorum:

Deb dedi ki...

Thanks for stopping by my blog!

Deb dedi ki...

احب لكم الموقع. نشكركم على اهتمامكم!

palmtreefanatic dedi ki...

So nice of you to stop by! I cannot read this however but I do like the music on your blog...