Salı, Ekim 19, 2010

Ticaret

Roma'da dunyaca unlu San Pietro Kilisesi'nde buyuk bir pazar ayini...

Gorkemli bir dinsel toren.. Papa bile katiliyor. Koskoca meydan mahser yeri
gibi..Kilisenin ici de disi da tiklim tiklim..

Bu arada kilise kapisinda iki adam ozellikle dikkati cekiyor...Ikisinin de
boynunda kocaman birer levha asili. Birinde "Ben koyu bir Hristiyanim,
lutfen bana yardim ediniz" yazili. Otekinde ise sadece "Ben koyu bir
Yahudiyim" yaziyor.

Tabii ki kiliseden cikanlar Hristiyan oldugunu ifade eden adama yanasiyorlar
ve ellerini ceplerine atip comertce bir seyler veriyorlar.

Yahudi oldugunu ifade eden adamda ise siftah yok.

Bu arada kiliseden cikan iyi niyetli biri "Yahudiyim" yazisi tasiyana
sokuluyor.

"Bana bak kardes" diyor, "..durustluk iyi bir sey, ama binlerce Hristiyan
kiliseden cikarken, senin Yahudi oldugunu boyle aleni olarak ifade etmen
kanimca hic de akillica bir hareket degil. Bak kimse sana para da vermiyor
zaten.. Bence cikar o yaziyi boynundan, sen de su Hristiyan gibi..." deyince

boynunda "Yahudiyim" yazili adam "Hristiyanim" yazili olana donup
sesleniyor:

- Heey !.. Salamon !.. Herife bak be !.. Gelmis bize ticaret ogretiyor..

Hiç yorum yok: